שבת פרשת משפטים תשי״ב-יומן

בשבת פרשת משפטים תשי״ב אמר הרבי מאמר ד״ה ׳לא תהיה משכלה׳ ונדפס בספר המאמרים מלוקט.

להלן קטע מתוך יומן שכתב בשעתו ר׳ יואל כהן ובו מופיע תיאור הדברים.


ש"פ משפטים הי' מאמר ד"ה לא תהי' משכלה, המאמר הי' בלי הקדמות, ומיד כשנכנס ציוה לנגן ואח"כ אמר את המאמר. בהמאמר התבאר ענין שמכלה ועקרה ברוחניות, דיבר על שביעות הרצון מאהוי"ר, והעדר שביעות הרצון הוא ע"י ההתבוננות בענין את מספר ימיך אמלא, בענין הזה בכה כ"ק שליט"א מאוד.
כשדיבר על ימים יוצרו הי' זייער שרעקליך, כ"ק שליט"א בכה הרבה מאוד, והניח ראשו על השולחן ובכה, ביחוד הי' זה בתיבות מורד במלך מלכי המלכים הקב"ה, כאשר אמר תי' במלך מה"מ הפסיק בבכי', ועבר כמה רגעים והמשיך לומר תי' הקב"ה, המאמר ארך חמישים וחמישה מינוט, עד עתה לא הי' עוד מאמר כזה ארוך.


ה׳מים שלנו׳ של ה׳צפתים׳ בזמן החתונה של קוטלרסקי

ביום שני השבוע הכינו הבחורים ׳מים שלנו׳ ל׳חבורה׳ שלהם הנערכת השבוע בימים שלישי רביעי,
אלא שבאותו הזמן ממש נערכה בסוכת 770 החופה (ניתן לראות את החופה בצדו השמאלי של התמונה) של משפחת קוטלרסקי (בנו של ר׳ משה), הבחורים שהגיעו לשאיבה עם דגלי משיח גדולים, שרו ׳יחי׳ במנגינת ׳קלי-אתה׳ גרמו לאי נוחות אצל משתתפי החופה שחשבו שהם באו להפגין כהפנגד החופה, מאחר ולא ידעו שהם עורכים כאן שאיבת ׳מים שלנו׳,
א׳ מהבחורים שעבדו שם שעבר בחופה נתקל באחיו של החתן שאמר לו ׳בבקשה אל תעשו את זה, זה חתונה של אחי׳.
השאיבה של יום שלישי נערכה בשקט יחסית.




שמואל עומר - הצפתים קוראים לו ׳מוסר׳

כמידי (שלוש פעמים ב) שנה, מגיע ל770 אורח חשוב מארץ הקודש בשם שמואל עומר,
ר׳ שמואל מגיע לפני החגים על מנת לאסוף כספים לפעילות שלו,
הפעם הוא הגיע להתרים עבור ׳הכנסת ספר תורה׳ שהוא אמור לערוך לעילוי נשמתה של אמו בי״ז אדר הקרוב.

הפעם הוא החליט להסתבך עם ה׳צפתים׳ עד שהללו קראו לו מוסר,
הדבר היה כך:
באחד מן התפילות במניינו של הרבי עלה חזן ר׳ שמואל, אלא שכהרגלו הוא התפלל לאט מידי והבחורים האיצו בו שיסיים בטענה כי ׳הרבי כבר סיים׳ . כמובן שהוא לא הקשיב להם אלא התפלל לפי הקצב שלו, וכאות מחאה החליטו ה׳צפתים׳ יום איד לזרוק עליו אוכל וכדומה......
הלה לא התבלבל ומיד הזמין להם שוטרים
מה שגרם לכולם לברוח כל עוד נפשם בם, ומאז קוראים לו בשם מוסר,
בהתוועדויות שלהם הם גם שרו לו שיר הולחןת על המילים ׳כל המוסר יהודים לשלטונות נופל מחמשה קומות! במנגינה הידועה של פיאמנטה על המילים ׳כל המשמח׳.



׳אחד באחד יגשו׳

תמונתו של כ״ק אדמו״ר נשי״ד
ביחד עם
תמונתו של ר׳ קוטלר מליקוואד.

כזכור מר״ח סיוון האחרון, אז נערך הכינוס כנגד פגעי הטכנולוגיה ובנו של הנ״ל יצא בחריפות נגד צירופם של חסידי חב״ד לכלל ישראל.

הסיבה לזה היא פשוטה- מאחר ואביו הגיע לאמריקה מספר שניפ לפני בואו של הרבי הריי״צ, ומי שהצליח להקים חשיבות ולהפריח את השממה היה הרבי הריי״צ, למרות מאמציו הרבים של קוטלר, ומאז נכנסה אליו השנאה( שעברה לבנו) נגד חסידי חב״ד והרבי.




הדפסת ספר התניא-770 טבת תשע״ג

בכ״ד טבת השתא נערך ב770 הדפסת ספר התניא, לרגל 200 שמה להתלקות-הילולא של כ״ק אדמו״ר הזקן.
הספרים כבר מוכנים למעט ה׳שער-בלאט׳ שיהיה מוכן בימים הקרובים.

כפי הנראה, ספרי התניא יגיעו ל770 לקראת י״א ניסן הקרוב.



פירסום ראשון- כתב יד קודש

צילום כתב יד מהוספת כ״ק אדמו״ר על שיחת כ״ח כסלו תשמ״ו.




פורסם ע״י שיעור ד׳ ׳אהלי תורה׳









החזן איצ׳ה מאיר הלפגוט ב770-כ״ד שבט תשע״ג

הלילה נצפה ב770 הבעל תפילה/חזן ר׳ איצ׳ה מאיר הלפגוט מארץ הקודש שהגיע ל770 להתפלל מעריב.

מחאה נמרצת- שמוליק גולדשטיין

כפי שדווח באתר לפני חודשיים-הנושא העכשווי של שמוליק גולדשטיין הוא לפעול למען שיחרורו של רובשקין מהכלא.
השבת האחרונה הוציא הנ״ל מודעה ענקית אותה חילק ב770 באמצע קבלת שבת כשהוא מרים את קולו בנושא, במודעה מופיעה בקשה לראש עיריית ניו יורק שיעזור בהוצאתו של רובשקין מהכלא, בצדו האחורי של הדף הופיעו שמותיהם של כל קהילות חב״ד בארץ ובעולם אחד לאחד.
( למעט כמה קהילות שלא נמצאו בינתיים כמו קהילת חב״ד בבת- ים).

הדף השני שהוציא השבת הוא בסגנון הדפים הקבועים שהוציא מאז ומתמיד, ובו נכתב אודות השבת יארצייט של הרבנית והשינוי שכל אחד יכול לעשות לשינוי העולם לגאולה.

כמו כן, השבת עלה הנ״ל לבימה של ׳קריאת התורה׳ לפני ׳עשרת הדיברות׳ וצעק בקשר לענייני רובשקין.



















































נשות הגאולה- כ״ג שבט תשע״ג

הלילה נערך ב770 כינוס נשים הנערך כמידי שנה בסמיכות לכ״ב שבט.
לפני התחלת הכינוס החלו מספר גדול של בנות להכריז ׳יחי׳ בקולי קולות פעם אחר פעם במשך מספר דקות, מה שהיה נשמע כטירוף מוחלט.
הכינוס החל בשעה 10:25 בלילה, כשהפעם מי שהנחה את האירוע היתה אישה!
יצויין כי הרב ברוין היה באותו זמן ב770 ולא מחה על כך שבזמן שיש גברים במקום ניגשת לרמקול אישה ונושאת דברים-׳היפך הצניעות׳.
בסיום הכינוס לאחר שכל הנשים יצאו מ770, נשארו כמה נשים והתגודדו סביב הארון קודש, כאשר עבר זמן ארוך והיה נראה שזה ימשך, החליטו מספר בחורים לעשות מעשה, בתקווה שזה יעזור הם התחילו לדבר עם הנשים על מנת שיצאו, משזה לא עזר החליטו להזיז את כל המחיצות, לאחר שכל המחיצות חזרו למקומם והשטח נותר פתוח וכל הנשים עמדו אל מול כולם, ניסו שוב לדבר איתם כשהפעם מצטרף לבחורים גם ר׳ נחום קפלינסקי וקרא לאחת מהנשים לעזוב את המקום, אלא שזאת החזירה בצעקות כי היא לא תעזוב,
לאחר שהצטרפו להצגה עוד מספר נערות שירדו מ׳עזרת-נשים׳ החליטו לגדור את אותם נשים(כפי שניתן לראות בתמונות) סביב הארון קודש.
לבסוף לאחר שהגיע השעה 12 בלילה וכמידי לילה האור ב770 כבה, נאלצו הנשים לצאת בבושת פנים.










הלכות מלכים ומלך המשיח שליט״א!!!!!

צילום מתוך הקובץ לימוד (חת״ת רמב״ם) השבועי היוצא לאור ב770 ע״י את״ה העולמי.
הקובץ לשבת פרשת יתרו תשע״ג.