מה יהיה השנה ב׳פאראד׳?- ר׳ חיים כותב על כך.

המשיחיסטים מאיימים בדם רב שישפך אם לא יכריזו 'יחי אדוננו' בל"ג בעומר בתהלוכה המרכזית בקראון הייטס

בכל בתי חב"ד בעולם מתכוננים לתהלוכת ל"ג בעומר, מפגן של קידוש השם והחדרת מסרי היהדות לשכבות השונות בעם ישראל. המעמד המרכזי מתקיים כמובן ליד בית מדרשו של הרבי זי"ע - 770. על ארגון המעמד עמלים בניו של הגאון רבי יעקב יהודה העכט זצ"ל שארגן והנחה את המעמד כשבניו ירשו אותו עוד בחייו של הרבי ובפני הרבי.

אבל לאיש הואנדליזם והתככנות ההזוי מנדי הנדל, ראש התנועה המשיחיסטית, העומד מאחורי כל ההזיות שלהם - כגון חלוקות דולרים מידי בחורים שמתחזים לרבי ותפילות בלי חזן כי 'הרבי הוא החזן', ודגלונים משונים על כל הבגדים, וחינוך ילדים שכל מה שהרבי אמר לא נכון, רק מה שהנדל מסכים וצנזור של רוב דברי הרבי במשך השנים, מפריע קיום המעמד.

הוא, כדרכו להילחם בכל מוסד ופעילות שהקים הרבי מליובאוויטש זצ"ל, החליט להילחם עד חרמה בתהלוכה של קידוש שם שמים. הוא מאיים כעת על הרבנים למשפחת העכט: "יהיה השנה דם". הוא מזהיר אותם שאם לא יתנו לו להחליט איך תיראה התהלוכה - הוא יהרוג אנשים. הוא רוצה להכריז את ההכרזה ההזויה שהמציאו המשיחיסטים - 'יחי אדוננו' במהלך התהלוכה, והרבנים העכט מסרבים בכל תוקף. לכן הוא מאיים ברצח ובאלימות.

בתהלוכה שהתקיימה לפני שנתיים, הכל התנהל כתקנו, עד שהברנש הנדל קפץ על הבמה בחילול ה' נורא מול עשרות אלפי ילדים מבתים חילוניים, וצעק כאחרון הפרחחים 'יחי אדוננו' במיקרופון. הרבנים העכט הורידו אותו מהבמה אז הוא שלח את אחד הביריונים שהוא מחזיק תחתיו לצעוק במיקרופון.

מקורות בתנועה המשיחיסטית מסבירים לי מה הביא את הענדל לבזות את עצמו עד כדי כך - בדרך כלל הוא רק שולח את חייליו לפעולות טרור והפעם הוא בעצמו עלה - כי הוא היה צריך להוכיח נאמנות למפלגה המשיחיסטית. באותם ימים כעסו עליו הבחורים המשיחיסטים כי חשבו שאינו מספיק משיחיסט, כי הוא רוצה להיראות בעיני אנשי קראון הייטס שפוי, אז הוא כותב להם מודעות בלי תוארי 'יחי' ושליט"א. משום כך עשה את המעשה ההזוי הזה.

בוא נראה כמה הרוגים ופצועים יהיו השנה ממעשי הנדל.

הרב קאופמן מתפעל מ׳התמימים׳

ביום ראשון - ה-17 למרץ 2013, עטף את לונדון בירת בריטניה קור אימים עם טפטוף של גשם מרגיז ומעצבן שלא נפסק עד למחרת. בשכונת היוקרה היהודית- לונדונית "המפסטיד סאבב גארדנס" , היו כמעט כל תושביה ספונים בחוילות המחוממות והגדולות שלהם, על כלבי השמירה וחתולי המחמד שלהם. רק אלה שהגיעו לשכונה ללמד מעט יהדות ולהבדיל ללמד מוסיקה או לעבוד בבתים כמשרתים , הגיעו לשם ואח"כ יצאו בחיפזון לחזור לבתיהם החמים. ואז - מתוך הרכב המחומם שלנו, קלטתי שתי דמויות צעירות ושבריריות הלובשות "מדים חרדים" בשחור לבן ועטופות בערימה של קרטונים מלבניים - חומים - בהירים המתנשאת מידיהם ועד מעל ומעבר לראשם. אלה היו עוד שניים מבחורי החמד של ישיבת חב"ד בשכונה זו. אי של יהדות בתוך מאות רבות מאות של משפחות חילוניות שחלקן אף מתבוללות, רחמנא לצלן. שום ניילון או כובע נגד מים לא עטף את השניים. הם צעדו כשהם לועגים לאיתני הטבע ומשפילים את הגשמיות מול הרוחניות. מפעם לפעם ירד מספר הקרטונים החומים- בהירים מידי כל אחד מהם. מהידיים הרכות של הנערים הצעירים נחת הקרטון היקר הזה למרגלות מדרגות אותם בתים יהודיים שרק ה' הטוב יודע היכן יסבו השנה לליל הסדר. בקרטונים הללו נמצאו שלושת המצות של ליל הסדר. ישנם יהודים- ממקבלי החבילות, שלגביהם המצות הללו הן הקשר היחיד שלהם עם היהדות. ישנם יהודים שיקבלו את המצות הללו ויחליטו בגללן שהפעם הם מקיימים פסח כהלכתו ולימים אף ינשאו כדת משה וישראל עקב אותה החלטה, וישנם שם גם יהודים - אמנם לא רבים, שהמצות הללו הן תגבורת ועודף לתיתן לחבריהם הפחות דתיים. צריך להבין שמקבלי המצות הם יהודים אמידים ביותר שלגביהם מחיר המצות אינו נחשב בעוד שעבור חלק ממחלקי המצות מחירן הוא הון תועפות. אבל כמו שכבר אמרנו, הרוחניות ניצחה את הגשמיות. לפני שנים נתקלתי במצב דומה- במילאנו האיטלקית, נפלתי למסעדת יוקרה כשרה למהדרין (אף היא של חב"ד...) חינם ממש ליהודים העשירים אך החילוניים של העיר כדי שיאכלו כשר...
בעיצומן של מלחמות הדת בארץ ישראל והשפעתן על העולם היהודי הרי ששני הנערים הללו ושכמותם פשןט מצילים את היהדות ואת הערך "ישראל ערבים זה לזה" ו/או "זה בזה". לא לחינם נאמר כי "בבית ה' נהלך ברגש". "רגש" הם ראשי תיבות של רוח, גשם,שלג. למרות חילוקי הדעות שלי עם השקפת חב"ד אני חייב הפעם להצדיע למסירות הנפש של הבחורים הללו. הלוואי על החוגים החרדים שלנו מסירות נפש כזו להשקפותינו כמו שהנערים הללו מוסרים את נפשם לציווי של האדמו"ר זצ"ל שלהם. אילו אותם בחורי ישיבות מירושלים, בני ברק ושאר ערי ישראל היו לרגע זונחים את מלחמתם הפוליטית ויוצאים עם החבילות הקטנות הלוו לרחבי השכונות החילוניות והעשירות של י"ם , חיפה, ת"א , הרצליה וכו' הם היו לא פחות מקיימים את הפסוק "עת לעשות ל-ה', הפרו תורתייך" . מי יודע כמה תומכים היו מפסידים אז "יש עתיד", "התנועה" ואפילו ה"בית היהודי"...


למה הרב גינזבורג מתאים להיות משיח-א׳ מחסידיו מסביר:

יש בהרב גינזבורג משהו משיחי, משהו לא מעולם הזה. העמידה האיתנה שלו מול כל הרדיפות שרודפים אותו, למרות כל העגמ"נ שיש לו מזה, היכולת שלו ללכת נגד הזרם בענייני שלימות הארץ, הגאונות שלו בכל חלקי התורה והמדע – מעוררים השתאות. מידת היושר שלו, הבית הצנוע שלו, מה שהוא לא לוקח חלק בכל הפוליטיקות המלוכלכות – מעוררים הערצה עוד יותר.
"שורה תחתונה: הכל תלוי במקבלים. על משיח נאמר "את צמח דוד עבדך מהרה תצמיח". ז"א שיכול להיות מצב, שה"צמח" נמצא, אבל הוא לא מצמיח. "ההצמחה" של משיח – זה עבודה של כל אחד ואחד. ייתכן מאד (ואני בהחלט חושב כך) שאם היו מתעוררים מיד אחרי ג' תמוז נ"ד וממליכים את הרב גינזבורג לנשיא הדור השמיני – היו ממלאים בכך את רצונו הק' של הרבי זי"ע [עד כמה שהספקתי להכיר את הרב – אז אצלי מופרך לגמרי שהרב ירמוז ע"ד דור השמיני אם לא שקיבל על כך הוראה מפורשת מהרבי. אז אם הוא רומז מפעם לפעם שהוא הוא המנהיג השמיני – אני בהחלט "חושד" בו, שהוא קיבל על כך הוראה ברורה מהרבי זי"ע. בל' הידוע – הוא "לא שייך להגזמות". מה שאינו מוצא לנכון לספר על כך – כנראה אנחנו לא כלים לזה].

האם זה שייך כיום, אחרי כ"כ הרבה שנים של רדיפות, אחרי הניכור הרב שיש כלפיו בחב"ד – אינני יודע אם זה יכול להתרחש ביום מן הימים.
כמו שהרבי לפני קבלת הנשיאות ואחרי קבלת הנשיאות – זה שני דברים שונים – אותו דבר מסתמא ניתן לומר על הרב. מה זה "קבלת הנשיאות" כלפיו – אינני יודע, לא נראה לי שהוא מעוניין באיזה טקס פורמלי של "קבלת הנשיאות" או "כתב התקשרות" – הוא רחוק מזה כמזרח ממערב.
מה שברור לי אבל למעלה מכל ספק – שהשנאה התהומית כלפיו שאני שומע מפי כו"כ – רק בגלל שהוא "מעז" לחדש בתורת החסידות, ולא רק "לענות אחר הקורא", רק בגלל ש"חושדים" בו שהוא רואה את עצמו נשיא השמיני (כנ"ל – אם הוא "רומז" על כך – כנראה יש לו הוראה ברורה מהרבי על זה) – היא כולה הפסד נקי לחב"ד כתנועה. לית מאן דפליג, שהרב גינזבורג הוא א' האנשים הכי פיקחים, הכי מבינים בתורת הנפש, הכי מבינים בחינוך, הכי מבינים בכמה וכמה בעיות העומדות על הפרק בתנועת חב"ד – וחבל, נורא חבל, שהפוטנציאל הזה לא מנוצל כמעט בחב"ד – מאיזה "חשש" – שמא הוא רוצה להיות "רבי" (אני חוזר ואומר – אם הוא "רוצה" להיות רבי – כנראה שהרבי אמר לו את זה מפורש, ואין אצלי שום ספק על זה).
"הי' להם משיח לישראל ואכלו אותו"- כבר אכלו אותו בדור הקודם, וכמעט ואכלו אותו בדורנו אנו. אז בוא לא נחזור על הטעות הזו פעמיים. תגיעו לשיעורים, תשאלו שאלות, תקשו קושיות! כפי שאמר הרב חיים מבריסק, "לא מתים מהקושיא". כל יום שני בערב יש שיעור של הרב למה אתם לא באים?



הרב אליהו קאופמן -רב ברומניה בטור על חב״ד ומנחם ברוד

חב"ד על הזמן

בס"ד
חב"ד על הזמן / הרב אליהו קאופמן
מידי בחירות בבחירות או כאשר מרכיבים ממשלה מיד קמה אותה קבוצה של רבנים מטעם השלטון וב"פורים שפיל" מרשים היא משווה לעצמה פרצוף של וועד רבנים עולמי המפקח על כל מה שקורה ביהדות ומיד מעמידה במבחן את כל עולם הרבנות ואת הציבור החרדי. הקבוצה צצה בימי ממשלת רבין- ולאחר מותו של הרבי מלובאביטש האחרון (1994), על רקע האפשרות שהיתה אז ריאלית , להקמת מדינה פלשתינאית. הקבוצה הזו ניקרה אז "רבנים למען פיקוח נפש" וזוהתה בציבור עם חב"ד. שר הדתות דאז - מר שמעון שטרית ממפלגת העבודה, דאג לאיים עליהם מבחינה משפטית מאחר ומעמדם היה של עובדי מדינה שאסור להם להתעסק בפוליטיקה. באותם ימים - למרות ניגודי ההשקפות, נרתמתי לעזרתם של הללו נגד איומיו של שטרית ולאורך חודשים - ובאופן שבועי, פרסמתי מאמרים וכתבות נגד רדיפה זו עד שאמנם הרדיפה הפסיקה. באותם ימים סברתי שעל אף חילוקי הדעות עם אותם רבנים הרי שלשלטון החילוני אין זכות להתערב ב"דעת תורה". אני אמנם מחזיק גם כיום בהשקפה זו אך במקרה שרבנים מחליטים להיות "שפוטים" של השלטון ולכהן מטעמו כ"רבני ערים" ו"רבני שכונות" הרי שזו יותר מצביעות מצידם להפוך לפתע לוחמניים בפרשה שנוחה להם. מי שבישל לעצמו דייסה ציונית שגם יאכל אותה. יתכן ובאמת זו זכותו של שלטון לכפות את דעותיו על פקידיו ולכן מי שמכופף עצמו לשלטון הזה שידע מה תהיה אחריתו.
אבל לא רק על כך יצא הקצף שלי על אותה חבורה רדודה בדת אש למו שכל קצפה אינו יוצא נגד המלחמה של הפוקרים בישראל ביהדות ובעולם התורה אלא הקצף עולה על שפתותיהם כאשר עומד איזה תהליך של פשרה להתבשל מדינית. אותה חבורה מיד קמה ומתחפשת ל"וועד רבנים עליון" , תוך שבשנים האחרונות גם ידעו הללו להסתיר את היותם שייכים לקבוצה חרדית מודרנית ושולית בשם חב"ד.והם עוד דורשים - אותם רבנים מטעם ובלי טעם, מהיהדות החרדית להישמע להם! יתכן שאדמו"רם באמת הקפיד על אי החזרת שטחים כעניין של "פיקוח נפש" אך מולו עמדו צוקי וגדולי ישראל שחשבו הפוך - לוותר על שטחים כבושים למען פיקוח הנפש. כאלה היו הרב שך, הרב עובדיה יוסף, האדמו"ר מבלזא וגדולים אחרים שעבורם כיבושי הציונים היוו רק סכנה לחיי ישראל. קבוצה שולית הפוסחת על סעיפי הדת והמדינה כשנוח לה, איננה יכולה להתנשא על ציבור הגדול ממנה פי כמה ועל גדולי וצוקי עולם.
לפני הבחירות האחרונות (של 2013) עברו אותם "רבנים למען פיקוח נפש" בין המפלגות הדתיות והחרדיות והודיעו כי יורו להצביע רק למפלגה שבאמת תשמור על שטחי ארץ ישראל - שכאילו הם ואבותיהם כבשום ו"שיחררום"! לצערי הרב כל המפלגות החרדיות והחוגים הדתיים התקפלו לפני אותם רבנים מודרניים שכל קהלם מסתכם במספר מצומצם של אלפים בלבד. לקהל הזה - של מה נותר מחסידות חב."ד המפוארת עד למותו של הרהי"צ, אין כיום אפילו כוללים או ישיבות תורתיות גדולות וחשובות באמת. הכל שם כבר אינו סובב סביב קנאת הדת של ימי הרש"ב והרהי"צ אלא סביב רעיונות לאומניים שמתאימים יותר לציפי חוטובלי ויריב לוין מהליכוד החילוני. "שיחת השבוע" - הכרוז השבועי של חב"ד, מביא בדף הראשון שלו מידי שבוע בשבוע מאמר לאומני ללא ריח של תורה ועם הסברים ציוניים וחילוניים-ימניים שאילו הרש"ב והרהי"צ היו קמים לתחייה הם היו סוקלים באבנים את אותו עורך בשם מנחם ברוד שהשקפת התורה ממנו וממאמריו החילוניים והלאה.
והנה כשממשלה חדשה עומדת להיבחר שוב מתרוצצים אלה המחזיקים מעצמם "רבנים גדולים" בזמן שהם אינם אלא בסה"כ פקידים קטנים של משרד הדתות, ומנסים שוב להחתים את כל הממשלה העתידית על הרעיון המטורף ורווי הדמים שלהם, שלא לוותר על שום שעל אדמה ולהילחם לנצח באומה הערבית. החוצפה שלהם גדולה פי כמה כאשר בודקים ומבררים כי הם, בניהם ונכדיהם יודעים להתחמק מכל שרות צבאי וכשתופסים אותם בצביעותם הם מנמקים זאת כי "שרותם הצבאי" הוא בסיפוק סופגניות וסביבונים לחיילים הישראלים. אני בוטח שכל חייל היה מוכן להתחלף עימם ב"סיכון הצבאי" הזה.