מיהו נפתלי דייטש השליח? ברומניה? חלק שני

                                                     חב"ד על הזמן
     נפתלי דוייטש הוא שמו שליח חב"ד לרומניה. זהו בנו של  הרה"ג חיים שלום דוייטש מהירושלמים של חב"ד. כשהאב שמע פעם שבנו מחלל שם שמים בבוקרשט וישנה דרישה להחזירו לישראל הוא טען כי "עדיף שיחלל שמים בבוקרשט ולא בירושלים". האב עצמו - בביקוריו המעטים ביותר אצל בנו (הבן שוהה ברומניה כבר 13 שנה) אינו אוכל ואינו שותה ממטבחו אלא מהאוכל שהוא ורעייתו מביאים מא"י. לבעל תשובה מרומניה הוא ענה - לאחר שהלה התלונן על התנהגות בנו , כי "הוא הכבשה השחורה של המשפחה".  נפתלי דוייטש - עוד בימי עלומיו בישיבת חב"ד בלונדון (בשכונת "המפסטיד סאבב גארדנס"), לא נראה רבות בשיעורי התורה. חבריו לשעבר מאותה תקופה מעידים כי "נהג לבלות בשיעורי עזר ליהודיות חילוניות או נוכריות כשהללו היו בגפן בביתן". ברומניה הוא מצא כר נרחב להוללות וללא פיקוח. כבר בשנתו הראשונה - ב"סדר הפסח" שהוא "ערך" במלון "אינטרקונטיננטאל" בבוקרשט, עבר המלצר הרומני בין המוזמנים (הגברים ישראלים והנשים נוכריות) ושאל "חופשי, חופשי" מה היו מעדיפים לאכול כמנה עיקרית - "עוף או חזיר". מיותר לציין שמשגיח לא היה ב"סדר" זה.
    גם בשנים שאח"כ דרך כוכבו של "שייגיץ" זה , ואף עלה ב"שייגיוצו" משנה לשנה. כך למשל מכר יין נסך שזויף לכשר בחותמתו של הרב מחפוד , ורק כשהעניין פורסם בישראל וברומניה הוא הפסיק בכך- לצד שותפיו מהפדרציה המתבוללת ומר מנחם הכהן (ה"רב הראשי" דאז). אבל עד שהפסיק הוא נסע מספר פעמים למדינת מולדובה הסמוכה וצפה - יחד עם מנחם הכהן , ב"ניסוך היין" של הגויים המקומיים ,שאח"כ גם הניחו את החותמות המזויפות של הרב מחפוד על היין ה"נסוך" שלהם. בפעם קודמת לקחו על עצמם הצמד הכהן - דוייטש להכין יין "כשר" ברומניה עצמה. בסיום התהליך הם הותירו במקום את התויות ה"כשרות" והנוכרים השתמשו בהן להמשך היצור ה"כשר"(תמונה מצורפת)...  מפעם לפעם העסיק נפתלי  "משגיחים" נוכריים מלובשים בארבע כנפות והציגם כיהודים לפני קהל המבקרים. בלילות שבת וחג מחללים שבת אצלו ע"י שיחות פלפון וגם באמצע תפילות השבת והחג עצמן. עניין חילול השבת אצל מר דוייטש איננו בגדר "עבירה" ממש אלא "תלוי בעסקים". אחד מהישראלים שביקרו בעבר בבית הכנסת שלו העיד כי לצערו הרב הגיע מאוחר מדי - בליל שבת (לאחר קבלת השבת והחשיכה), לבית הכנסת וחשב כי ימנע ממנו לשלם חוב של כמאה יורו לנפתלי, על מזוזות שקנה. משאמר לנפתלי כי "זה אולי מאוחר כרגע לשלם את החוב".. נפתלי חייך מלוא שפתיו ופלט-"אף פעם לא מאוחר לעשות עסקים". האיש המופתע מתשובת "רבו" הוציא את השטר של המאה יורו ונפתלי חטפו והניחו בכיסו, ובסוף סעודת ליל שבת הוא המשיך איתו הביתה. נהגו  הנוכרי של נפתלי העיד לימים כי "זה לא היה סוד בינינו שנפתלי התהלך עם כסף בשבת". אחד משליחי הסוכנות לרומניה סיפר כי לא פעם ולא פעמיים  נפתלי  ניראה בשבת קודש או ביום טוב מעשן סיגריה - בפינה עלומה.
    גם בבעיות "אבן העזר" לוקה ה"שייגיץ" הזה. לא פעם ולא פעמיים הוא ממתין שכולם יעזבו את בית הכנסת ואז - כשמחשיך ממש, הוא מתייחד עם איזה "שיקסה" או סתם "יידישע שיקסה" לזמן ממושך ונועל את משרדו על שניהם. לפני מספר שנים העירוני משנתי -  בערך בשעה 02 לפנות בוקר, זוג יהודים יוצאי רומניה וישראל. לאחר שביקשו ממני סליחה על השעה המאוחרת הם החלו לספר בהתרגשות כי שניות קודם לכן הם צפו כיצד נפתלי דוייטש נוחת בנמל התעופה בלוד ומיד מתחבק ומתנשק עם אישה זרה! הללו תיעדו במצלמתם את ה"אירוע" (ויתכן שבע"ה , בעתיד, התמונה תפורסם). לפני מספר חודשים גיליתי כי הסיפור הזהנ- של גיפופים עם נשים זרות, לא היה "מעידה חד פעמית" של נפתולצי'ק אלא מנהג נוכרי שאימץ לעצמו כ"אקט של נימוס" עם נשים זרות. יהודי חרדי - יוצא רומניה, מאנטוורפן, סיפר לי כי במסגרת עסקיו ברומניה הכיר ידיד חילוני מישראל. אותו ידיד מתפלל מפעם לפעם בבית הכנסת של נפתלי והתיידד איתו. לפני מספר חודשים הם (נפתלי והידיד) נסעו יחד לישראל ובהגיעם לארץ נסעו לבית הישראלי. מה הופתע האחרון כאשר לאחר שנישק את ביתו שהגיעה לפרקה ניגש גם "רבו" נפתלי לבת וחזר על מעשה אביה על שתי לחייה!
      לא כאן המקום להרחיב על נושא טהרת המשפחה  של מר דוייטש ואשתו (ביתו של מר קמיניצקי -ה"היסטוריון" הנודע), אך רק אציין שעם בוא הזוג כמעט שנתיים לא היה מקווה כשר ברומניה ואילו בדרכון האישה לא הוטבעה חותמת של יציאה וכניסה מידי חודש, ודי לחכימא ברמיזא. לימים - עם הקמת המקווה בבוקרשט, גילה שליח חב"ד אחר (שברח מהתפקיד - כמו שאר שליחי חב"ד, בגלל "שייגיוצו" של דוייטש) - הרב שי גרליצקי מת"א, כי היה צריך לתקן דבר מה לכשרות המקווה. לאחר פרשת בניית הדיסקוטק ליד המקווה בבוקרשט הוצא לנפתלי סכום כסף לבניית מקווה אלטרנטיבי אך הוא סירב בטוענו כי "לא צריך יותר מדי טובלות בעיר ולאשתי לא מפריע לטבול שם כשהדיסקוטק עובד".
     אבל התחום החביב על דוייטש ברומניה - כשהוא שם ללעג את הדת , היא הכשרות. האיש הוא "טרפאניאק" לכל דבר. מלבד "סדרי פסח" - עם ה"בחירה" בין עוף לחזיר, או "פרשיות היין" וה"משגיחים" הנוכרים היו לאיש עוד מאות הברקות "כשרותיות". כך למשל התחלתו ה"כשרותית  הבינלאומית"  ברומניה החלה כאשר הציע לארגון ה - "אוקי" (לסניף הישראלי) להעניק "כשרות" ליצוא לישראל למפעל בצקים ומאפים של מחלל שבת ישראלי שבו אפו גם  "כיסים" בצקיים במילוי נקניקיות חזיר והכל ללא משגיח , אלא בהשגחתו האישית בלבד (ונוכחותו שם עמדה להיות בין 5 ל-עשר דקות). ההצעה לבסוף נגנזה. למרות היות המפעל טרף נפתלי לקח ממנו נפתלי תרומות לבית הכנסת שלו, של אלפי סופגניות בחנוכה ואזני המן בפורים ושאר לחמים ומאפים במשך השנה והכל ללא השגחה. היו גם פעמים שרצה להקים "מסעדה כשרה" עם "שייגץ" זה או אחר, פתוחה בשבת וללא השגחה "משום שברומניה אפשר להקל". הוא גם חלם לתת "כשרות" למוצרי "תנובה" מרומניה - שנעשו בחילול שבת, עם חלב עכו"ם ושומן מהחי, כדי שייצאו אותם למערב אירופה. גם זה ירד וברוך ה' "תנובה רומניה" נסגרה. כאמור, במטבחו היו ה"משגיחים" גויים גמורים מחופשים ל"דתיים". באחרונה ממש ניראה נפתלי  בערב שבת עוצר את רכבו ושולה סירי מאכל מוכנים שהוכנו בבתי מחללי שבת "למהדרין" ואח"כ יועדו הסירים ל"עונג שבת" שלו. ילדיו אוכלים אצל מחללי שבת ואף כאלה שנשותיהם נוכריות. חלק מהבשר שהגיע ל"עונגי השבת" שלו הובא משיירי "שחיטה" שביצעו יבואנים ישראלים עם נוכרים בארצות מפוקפקות וללא שום השגחה - דהיינו, טריפות ונבלות ממש! גם פרשת שותפותו עם ה"שייגיץ" ברוך טיטלבאום - תחת הכשר ה"וולווע" למצות, ללא משגיחים ידועה וזכורה ושם טען לפני רבני חב"ד כי "הכל למהדרין", כמובן עד שכל הכנופיה נתפסה. באותם ימים שלח להכשרים אלה או אחרים גויים גמורים במסווה "יהודי" עפ"י רשימה שערכה לו פוקרת מהסוכנות הציונית ברומניה - גב' טובה בן נון. היתה תקופה קצרה שהרב לנדא מבני ברק בחן את מהימנותו של דוייטש אך מיד אח"כ הפסיק את ההתקשרות עימו. לא במקרה ברחו בשנים האחרונות מרומניה שלושה שליחי חב"ד שנקעה נפשם מנפתלי ומטרפותיו. הללו הם הרב שי גרליצקי, ר' משה סטאריקס ועוד שליח בשם ר' נחום. לפניהם ברח שליח בשם ר' יוסף חיים.
   באחרונה החל נפתלי שוב ב"יצוא" לישראל. מספר ישראלים קלי דעת החליטו לפתוח בעיר פלויישטי מפעלי "וואפלות" ומאחר ושום הכשר ישראלי, אירופאי או אמריקאי לא היה מוכן לתת את חותמתו ל"כשרות" המפוקפקת של אותם ממתקים הגיע ה"שייגי'ץ" נפתלי ונתנו. והנה איזה משגיח בחר הליצן למנות? ה"משגיח" שמונה בשנתיים האחרונות שמו מריוס הרשקו. זהו צעיר יהודי מתבולל בסוף שנות ה-20 שנזרק כבר לפני מספר שנים מלהיות פועל בבית החרשות למצות בבוקרשט (אז  היה ביה"ח תחת פיקוחו הכשרותי של "חוג חת"ם סופר" בני ברק) משום שלעג למנהגי ישראל , התגרה במשגיח שהובא מישראל והכלים את פניו ואת הדת היהודית. מריוס הלה הוא כופר בעיקר המסרב לחבוש כיפה מחוץ לבית הכנסת ועוקץ בשאלות אפיקורסיות כל יהודי מאמין. והנה אותו פוקר ועובר על כל העבירות נהפך ל"משגיח" של אותם ממתקים - הנעשים גם בחילול שבת ועם חומרים טרפים. מר לסרי - האחראי על ה"יבוא" ברה"ר מגלגל שוב ושוב עיניו לשמים כשהוא שומע על העלילות של נפתלי בטענה כי "אבל זה שליח חב"ד"...
   פרשה נוספת שהתרחשה באחרונה היא פרשת העופות הטרפים. בשנים האחרונות שוחט הרב בלינוב מצרפת במשחטות של עופות ברומניה (בעיקר בערים פלויישטי ופיטשטי) ואילו נפתלי טען שוב ושוב לאנשיו כי "אני לוקח למטבח שלי ולמכירה עופות משם". עוד לפני שחיטותיו של הרב בלינוב החל נפתלי להביא עופות מגבול רומניה - בולגריה שאח"כ נודע כי נוצותיהן נמרטו בלמעלה מ-45 מעלות חום! והנה לפני פחות משלושה חודשים הסתבר איזה עופות לוקח נפתלי מהרב בלינוב. ריב שפרץ בין הרב בלינוב לרומנים - על מחיר העופות, גרם לרב בלינוב להותיר בשטח המשחטה למעלה ממאות עופות שהיו לא בדוקים ולא מוכשרים ונותרו יותר מיממה זרוקים בשטח ללא עין יהודית. לנפתלי זה לא הפריע לשלוח את הרכב שלו עם הנהג הנוכרי ולהביאם למטבחו ואף למכור אותם לכל דכפין , ואף לשומרי שבת מישראל! לא פעם בעבר כששאלוהו סטודנטים ישראלים באשר לכשרות מוצריו הוא צעק עליהם -  מלוא גרונו הניחר, "אם אני אוכל אז גם אתם יכולים לאכול"!
     כל מה שניכתב כאן נועד להזהיר מפני ה"כשרות" של נפתלי דוייטש ברומניה באצטלה של  "חב"ד". מכתב זה נשלח גם לראשי חב"ד בנפרד. בקיץ הקרוב מתיירים לא מעט יהודים שומרי כשרות ואף דתיים וחרדים במדינת רומניה ויתקלו באוכל של "בית חב"ד בבוקרשט", בירת רומניה, או ב"מסעדה הכשרה" בעיר הקיט ההררית ברשוב. עליהם לדעת כי האוכל טרף, ה"השגחה" היא של מחללי שבת וכו', וגם לנפתלי דוייטש אין בעיה לאכול ממנה כפי שמנחם הכהן אכל את אותם מאכלים טרפים בקנטינות הטרפות של הפדרציה המתבוללת.
    אך יש להיזהר מרעיון נוסף. באחרונה העלה נפתלי ה"שייגיץ" רעיון חדש-ישן. ושמו יין. כ"מומחה" ליין נסך או יין שתכולתו עלתה על ייצורו הוא מתכוון שוב להביא בסתיו תשע"ג קבוצה תמימה של בחורים ואברכים מחב"ד ולייצר עימם כמות קטנה של יין אך לאחר שהללו ייסעו תהיה ליין זה ברכתו של הבבא סלי לערק שלו בעבר , וממאות עד אלפים בודדים של בקבוקים יתווספו עשרות אלפי בקבוקים חדשים שלא יוצרו קודם לכן בידי הבחורים והאברכים מחב"ד. קרי, יין נסך נוסף יתווסף ויגיע גם לבתים של טובי חב"ד ואף יהודים דתיים וחרדים אחרים. ראו הוזהרתם!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך
המשך לשמור קשר עם אתרינו
באם ראית משהו שיכול לעניין את קוראינו אנא שלח למערכת האתר